سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و از او پرسیدند امیر مؤمنان خود را چگونه مى‏بینى ؟ فرمود : ] چگونه بود آن که در بقایش ناپایدار است و در تندرستى‏اش بیمار ، و از آنجا که در امان است مرگ به سوى وى روان است . [نهج البلاغه]
کسی که دارای عزم راسخ است ، جهان را مطابق میل خود عوض می کند
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  

     پامچال گلی است بهاری با نام علمی Primula ، دارای ساقه هایی پرز دار و برگ های بلند و با ارتفاع 15 سانتیمتر ، که در مزارع و پرچین ها و جنگل ها می روید و از اواخر زمستان تا خرداد گل می دهد . پامچال بیش از دو سال عمر میکند و طول رشد آن از زمان کاشت تا شکوفایی 10 تا 30 روز است . خاک این گیاه باید زهکشی شده باشد و همچنین به نور زیادی نیاز دارد به طوری که به طور متوسط باید روزانه بین 3 تا 5 ساعت یا گاهی تمام طول روز در محیط نورگیر باشد . ضمناً این گیاه ممکن است موجب حساسیت های پوستی در بعضی افراد شود .



    - ::: یکشنبه 86/8/13::: ساعت 5:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    آدنیس (Adonis) از گونه Aestivalis می باشد که تا 40 سانتیمتر رشد می کند . این گیاه دارای گلی بسیار زیبا است که به شکل فنجان درآمده و گلبرگ هایی به رنگ قرمز دارد و مرکز ان سیاه رنگ است .

    طول دوره رشد آن ها بین 30 تا 120 روز است و نیاز به خاک زهکشی شده دارد . این گیاه به مکانی نسبتاً خنک ( حدود 13 تا 15 درجه سانتیگراد ) و دارای نور متوسط تا زیاد تعلق دارد و استفاده از سموم گیاهی برای آن مضر است و نباید از آن استفاده کرد .



    - ::: سه شنبه 86/5/2::: ساعت 2:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :40081

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    کسی که دارای عزم راسخ است ، جهان را مطابق میل خود عوض می کند

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<